τεστοστερόνη και άσθμα

Η τεστοστερόνη προστατεύει τους άντρες από το άσθμα;

τεστοστερόνη και άσθμαΤεστοστερόνη και άσθμα

Ομάδα επιστημόνων πιστεύουν πλέον ότι ανακάλυψαν το λόγο που λιγότεροι άντρες υποφέρουν από άσθμα σε σχέση με τις γυναίκες μετά την εφηβεία! Ισχυρίζονται ότι το αίτιο είναι η γνωστή σε όλους μας ορμόνη “Τεστοστερόνη”.

Είναι ήδη γνωστό από καιρό ότι ανάμεσα στα παιδιά, τα αγόρια υποφέρουν συχνότερα από άσθμα σε σχέση με τα συνομίληκα τους κορίτσια. Ωστόσο αυτή η αναλογία αναστρέφεται μετά την ενηλικίωση. Επίσης όλοι ξέρουμε ότι οι γυναίκες στην ενήλικο ζωή έχουν μεγαλύτερα ποσοστά θανάτου λόγω άσθματος σε σχέση με τους άντρες, λόγω ακριβώς της σοβαρότερης πορείας της νόσου στις γυναίκες.

Σύμφωνα λοιπόν με μία πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Journal of Experimental Medicine”, επιστήμονες πιστεύουν ότι η τεστοστερόνη καταστέλλει την παραγωγή ενός είδους κυττάρων που είναι υπεύθυνα για την εγκατάσταση του αλλεργικού άσθματος. Όπως ισχυρίζεται η ομάδα ερευνητών που πραγματοποίησε την πρωτοποριακή μελέτη, αυτή η ανακάλυψη, η οποία μέχρι στιγμής βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο στα ποντίκια, ενδεχομένως να μας βοηθήσει στο μέλλον για ανακάλυψη νέων φαρμάκων για το άσθμα.

Η γνώση ότι διάφορες ορμόνες επηρεάζουν την εμφάνιση του άσθματος διαφορετικά στις γυναίκες και στους άντρες οδήγησε τους ερευνητές στην πραγματοποίηση αυτής της έρευνας. Διαπίστωσαν ανάμεσα σε άλλα, ότι τα ψηλά επίπεδα τεστοστερόνης στα ποντίκια, σταματούσε την παραγωγή των αρχέγονων λεμφοκυττάρων “ILC2s” τα οποία σχετίζονται με την έναρξη των συμπτωμάτων του άσθματος. Αυτά τα κύτταρα”ILC2s” βρίσκονται στους πνεύμονες, το δέρμα και σε διάφορα άλλα όργανα. Είναι υπεύθυνα για την παραγωγή διαφόρων ουσιών που προκαλούν τελικά φλεγμονή και βλάβη των βλενογόνων μετά από έκθεση σε βλαπτικούς παράγοντες άσθματος, όπως είναι οι γύρεις, τα ακάρεα οικιακής σκόνης, το τρίχωμα ζώων και άλλα. Αύξηση της τεστοστερόνης κατέστελλε τα “ILC2s” κύτταρα και με τη σειρά τους δεν προκαλούσαν φλεγμονή και εγκατάσταση άσθματος στα ποντίκια.

Συνοψίζοντας, θα πρέπει να περιμένουμε και άλλες αντίστοιχες μελέτες, όχι μόνο σε ποντίκια, ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τις ορμόνες και το άσθμα. Σίγουρα είναι πολλά υποσχόμενο κεφάλαιο και ενδεχομένως να έχουμε εξελίξεις τα επόμενα χρόνια.

Comments